Czeczota: XIV Czy zrozumieją ten taniec?
Lukrecja, żona florenckiego humanisty, spogląda na nas ze środka ozdobnego pancerza. Późnorenesansowa suknia wygląda niczym usztywniający pokrowiec. Patrząc na ten obraz wielokrotnie zastanawiałam się, jak ciało Lukrecji czuło się pod warstwą szlachetnych materiałów i biżuterii. Jak jej ręce, takie spokojne, wytrzymywały w zastygłej, nienaturalnej dla nich pozie. Jak Lukrecja czuła się wieczorami, zdejmując z siebie cały ten społeczny nadbagaż.
Czternasty odcinek Czeczoty poświęcę ciału i jego choreografiom. Spróbuję odpowiedzieć na pytanie, jak można nawiązać z ciałem relację w świecie, który ciało – te prawdziwe, żyjące – neguje. Będziemy przyglądać się sekwencjom ruchów zwierząt i ludzi a towarzyszyć nam będzie wzmagająca lub wyciszająca konkretne tendencje muzyka.
Audycję prowadzi Milena Soporowska.