Paznokciami Po Tablicy: #77: Vertigo

20/01/2023
Karol PaczkowskiMarek Sawicki

W odcinku:

– wznowiony na kasecie, kultowy klasyk czarująco-enigmatycznego DIY folkowca Daisuke Tobariego,

– transowy i upajający szczęściem highlife Celestine Ukwu,

– norweski jazz-noiserock-nowave-core (pol. gruzwpierdol punk) z glossolalicznymi wokalizami kwartetu Agnes Hvizdalek / Guro Skumsnes Moe / Håvard Skaset / Utku Tavil,

– slackerskie psych-jamy pod wpływem w wykonaniu Sunburned Hand of the Man i Les Rallizes Dénudés,

– niesamowita 22-letnia Zoh Amba, której saksofon jednocześnie śpiewa i kruszy skały jak Albert Ayler z Kaoru Abe na plecach,

– Kali Malone drone’ująca wraz ze Stephenem O’Malleyem & Lucy Railton – zwiastun bodaj pierwszego wielkiego wydawnictwa 2023 roku.

Grafika: Heiri Strub, ilustracja do niemieckiego wydania „Krzesiwa” H. C. Andersena z 1956 r.

traklista
  • Daisuke Tobari - Untitled 21
  • Celestine Ukwu - Okwukwe Na Ncheckwube
  • Sunburned Hand of the Man - The Illness
  • Agnes Hvizdalek / Guro Skumsnes Moe / Håvard Skaset / Utku Tavil - Push & Tuck
  • Les Rallizes Dénudés - Vertigo Otherwise My Conviction
  • Zoh Amba - The Drop and the Sea
  • Kali Malone (featuring Stephen O’Malley & Lucy Railton) - Does Spring Hide Its Joy v2.3
podobne odcinki

09/03/2024

dust bunnies: guest bunnies 1 // music for edging w/ DJ Veturilo

02/03/2023

PanDymińska na falach: Zagajewska /Wójciński

27/07/2021

Stawisko: #40

© 2025 Radio Kapitał

P odtwarzanie / pauza

S zobacz odcinek

Z zamknij player

W dzisiejszej Selekcie: Kontekst #13 / Henry Flynt w/ Janina Skrzypek Henry Flynt is a philosopher, musician, anti-art activist and exhibited artist, whom unsympathetic reviewers often link to Fluxus. his music didn’t see commercial release until the twenty-first century, because of his music purposes, which were hopelessly out of step with what the market was rewarding. He also rejected the claim of cultural superiority which musicology made for European classical music; defining his purpose: ‘I intensify and elevate the American ethnic musics to produce a sophisticated music whose nearest correlative would be Hindustani music. [..] From the start, I wanted to open up blues and country music for forward-sweeping melodic improvisation. I often eliminate chord progressions in my music, because I experience changes of root like stoplights on a highway. Instead, I employ tonic pedal-point harmony. Then, I treat the melodic modalities of blues and country music literally as ragas, with extensive use of glissando and melodic ornamentation.’
LIVE
12:00 — 13:00Kapitał Selekta

Strona używa plików cookies.