Martyna Basta

W jednym z wywiadów Felicia Atkinson opowiadając o swojej praktyce tworzenia dźwięku z użyciem kamieni i mikrofonów kontaktowych przyznała, że czasem podczas koncertów po prostu trzyma je w dłoni, bo ich bezdźwięczna obecność pozwala skupić się na tym co już trwa i pomaga nie dodać niczego więcej.

Na podstawie swojej własnej pracy z dźwiękiem odnoszę wrażenie, że pokusa nadmiaru i chęć eksperymentu z kolejną warstwą pojawia się nierzadko. A czasem warto pozwolić trwać jednemu brzmieniu, bo tylko wtedy możliwe jest usłyszeć daną barwę w pełni, z wielu perspektyw, natężeń, gęstości i wibracji. Dlatego dzisiejsza audycja będzie godzinną praktyką czułego słuchania. Każdy z utworów który usłyszycie stworzony został z użyciem jednego instrumentu. Od dźwięków kojącej cytry po nieznośne (bądź nieznośnie przyjemne) skrzeki saksofonu.

traklista
  • Georges Aperghis - Piece pour jeunes pianistes
  • Caterina Barbieri, Evelyn Saylor, Lyra Pramuk, Annie Garlid, Stine Janvin - Fantas Variation for Voices
  • Martyna Basta - Waiting Under Your Window for Nothing
  • Olga Anna Markowska - Nastrój
  • Ellen Fullman - Departure
  • Peter Brötzmann - Shunkeln to Dark Blues
  • Josiah Steinbrick - (Three Synthesizers)
  • Slow Attack Ensemble - Ninety Seconds for Celeste
  • Pauline Oliveros, Silvia Tarozzi - Thirteen Changes: No. 12, Elephants Mating in a Secret Grove
  • Sarah Davachi - For Harpsichord
  • Saloli - Hey Ahh
podobne odcinki

01/01/2022

Fourth World Music: #51: Podsumowanie roku cz. 2

08/12/2020

Cold World: Kid Smpl