pokój nauczycielski: 1 – bardzo ważne

08/03/2022
Agata Szewczyk

O wojnie w Ukrainie należy mówić. Jak się przygotować do rozmowy z dziećmi na ten temat, dowiecie się w tym odcinku oraz w poniższych źródłach.

Bibliografia:
A. Walczak, Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie – wskazówki metodyczne, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, https://um.warszawa.pl/waw/wcies/-/jak-rozmawiac-z-dziecmi-i-mlodzieza-o-wojnie [dostęp: 5.05.2022 r.]
A. Janeczek-Romanowska, Jak rozmawiać z dziećmi o lęku przed wojną?, Ładne Bebe, https://ladnebebe.pl/jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-leku-przed-wojna/ [dostęp: 5.03.2022 r.]
P. Filipowicz, Książki o wojnie dla dzieci, Ładne Bebe, https://ladnebebe.pl/ksiazki-o-wojnie-dla-dzieci/ [5.03.2022 r.]
Centrym Edukacji Obywatelskiej, https://globalna.ceo.org.pl/tematy/migracje/ukraina/ [dostęp: 5.03.2022 r.]
Wydawnictwo Sam, Instagram, https://www.instagram.com/p/CarSGqtsDF5/ [dostęp: 5.03.2022 r.]
Dajemy Dzieciom Siłę, Porozmawiajmy o wojnie w Ukrainie, https://www.youtube.com/watch?v=nFTWd4hCPwQ, [dostęp: 5.03.2022 r.]

traklista
  • alyona alyona – Відчиняй
  • Грибы - Тает Лёд
  • Грибы - Любовь
podobne odcinki

14/11/2020

Muzeum na fali: #11 Czarne jest polskie

20/12/2020

Pasmo dla Ziemi: Strajk dla Ziemi w Eterze #5

© 2025 Radio Kapitał

P odtwarzanie / pauza

S zobacz odcinek

Z zamknij player

<<< powtórka >>> Hey, dreamer #45: Zuza Banasińska Zuza Banasinska to osoba reżyserska i artystyczna, która porusza w swoich pracach temat reprodukcji: obrazu, ideologii, ciał i obiektów. O zainteresowaniach Zuzy rozmawiamy przez pryzmat filmu “Grandmamaauntsistercat” (2024), organicznie sklejonego z materiałów archiwalnych Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. Swoją międzynarodową premierę miał na 74. Berlinale oraz pokazywany był na licznych festiwalach. Materiały źródłowe z archiwaliów WFO w oryginalnym zamyśle tłumaczyć miały, jak działa świat, społeczeństwo i jakie powinny być kobiety. Z dziecięcą ciekawością, wizualną zabawą i queerową wrażliwością Zuza uwalnia obrazy z ich pierwotnego, systemowego, binarnego kontekstu i w autorefleksyjnym procesie tworzy portret zmiennokształtnej, matriarchalnej rodziny. Rozmawiamy więc szeroko o procesie powstawania filmu, szukając w nim osobistego, autorskiego głosu. Jaki związek z tą historią mają samochody? Jakie postaci przybiera Baba Jaga?
LIVE
10:00 — 10:30Hey, dreamer / Krystian Furman

Strona używa plików cookies.