zasypywanie kanonu: #166 – Krystian Lada i Opera Rara
24/02/2021
Piotr Tkacz
O sile kobiet, pudrowaniu problemów i baletach na koniach, czyli o tym, czym opera jest i czym mogłaby być rozmawiam z Krystianem Ladą, który swoimi działaniami udowadnia, że opera wciąż może powiedzieć nam coś ważnego. W naszych dywagacjach często odwołujemy się do krakowskiego festiwalu Opera Rara., a słuchamy Nico Muhly’ego, Francesci Caccini, Aleksandra Nowaka, Missy Mazzoli, Kaiji Saariaho, Katarzyny Głowickiej, Astora Piazzolli, Du Yun, Karola Szymanowskiego i Antonio Vivaldiego.
traklista
- Nico Muhly – Archive (Mothertongue, Brassland / Bedroom Community, 2007)
- Riccardo Broschi x Antonio Vivaldi – Qual guerriero in campo armato (Vivica Geanux / Europa Galante / Fabio Biondi, Arias for Farinelli, Erato, 2009)
- Aleksander Nowak – Rozdział trzeci (Joanna Freszel / Jan Jakub Monowid / Sebastian Szumski / Marcin Świątkiewicz / AUKSO / Marek Moś, Drach. Dramma per musica, Anaklasis, 2020)
- Francesca Caccini – Ballo (Battaglia del Barabasso), Ballo (Un cavalier di Spagna) (Allabastrina / La Pifarescha / Elena Sartori, La liberazione di Ruggiero dall’isola d’Alcina, Glossa, 2016)
- Astor Piazzolla – Yo soi María (Julia Zenko / KremerATA / Gidon Kremer, María de Buenos Aires, Teldec, 1998)
- Kaija Saariaho – Vers toi qui es si loin (Ekaterina Lekhina / Deutsches Symphonie-Orchester & Choir / Kent Nagano, L’Amour de loin, Harmonia Mundi, 2009)
- Missy Mazzoli – 100 Names for God (Abigail Fischer / Now Ensemble, Song from the
- Uproar: The Lives and Deaths of Isabelle Eberhardt, New Amsterdam, 2012)
- Kasia Głowicka – Damn You! (Małgorzata Walewska / The Airport Society, Unknown, I Live with You, Bôłt, 2019)
- Du Yun – Every Grass a Spring (Shenyang / Wu Wei / Wu Man / Academy of St. Martin in the Fields / Oliver Zeffman)
- Karol Szymanowski – Pieśn Roksany (Elżbieta Szmytka / Birmingham Choir and Symphony Orchestra / City of Birmingham Symphony Youth Chorus / Simon Rattle, Król Roger, EMI, 1998)