Pasmo gościnne: Nowa Europa w Nowym Teatrze

13/10/2021

Trwa „Festiwal Nowa Europa. Inne spojrzenia” w Nowym Teatrze – od września do grudnia mamy szansę zobaczyć w Warszawie cztery prezentacje wielkich osobowości współczesnej sceny performatywnej – Doris Uhlich, Gisèle Vienne, Florentiny Holzinger oraz Cherish Menzo.

Spektakle poruszają problemy związane z cielesnością, obowiązującymi normami i ich przekraczaniem. Stawiają pytania o wspólnotę i reguły społeczne, instytucję rodziny, miłość, seksualność czy kult piękna. To prace czerpiące zarówno z popkultury, muzyki techno czy hip-hopu, jak i bazujące na klasycznych tekstach dramaturgicznych. Tym, co je łączy, jest przede wszystkim kobieca perspektywa. Ale także pionierskie, awangardowe podejście do sztuki performansu, choreografii, tańca, teatru, dźwięku i wizualności.

W audycji towarzyszącej Nowej Europie Tosia Ulatowska również oddaje głos kobietom – Joanna Leśnierowska opowiada o współczesnej choreografii, jej miejscu i znaczeniu zarówno w obszarze sztuk performatywnych, jak i w życiu codziennym. Kuratorka festiwalu – Olga Drygas, przybliża jego koncepcję, a Kasia Tórz, specjalistka od twórczości Gisèle Vienne dzieli się refleksjami o artystce, której spektakl można zobaczyć już 14 i 15 października.

Pomiędzy rozmowami usłyszycie fragmenty pracy dźwiękowej Zorki Wollny, prezentowanej w ramach poprzedniej edycji festiwalu – „Nowa Europa. Zbliżenia”.

podobne odcinki

20/07/2021

Let’s talk about sex: O redukcji szkód

22/01/2020

Kultura w mieście: #3 Yulia Krivich

26/03/2023

50 twarzy Konkursu: #8: XVI i XVII Konkurs Chopinowski

© 2025 Radio Kapitał

P odtwarzanie / pauza

S zobacz odcinek

Z zamknij player

W dzisiejszej Selekcie: 10.00 StoryTape: #3 Ost w/hæra Gościem jest hæra. Fikcyjne soundtracki do fikcyjnych filmów o dorastaniu i muzyce. SIDE A hæra Tytuł: Are we there yet? Is this it? (pl. Przejażdżka) 2022 Opis: Zamknięta w sobie Alex zaczyna liceum po przeprowadzce do Chicago z ekscentrycznym ojcem. Zostawiając za sobą pierwszą dziewczynę i pierwszy zespół, osamotniona próbuje odnaleźć się na nowo. Sceny: Wjazd do Chicago Alex i dziewczyna tracą kontakt Pierwsze zerwanie Alex wpada w tarapaty Zespół Alex przyjeżdża wyciągnąć ją z aresztu; car chase Nowy crush Alex akceptuje nową sytuacje Alex pracuje nad piosenką dla swojego zespołu; fade to black SIDE B botheration Tytuł: GOOD-FOR-NOTHING (pl. Do Kitu) 1999 Opis: Bohaterki udają się w daleką podróż by wziąć udział w festiwalu kiepskich zespołów. Sceny: Opening credits Montaż z podróży „Wracajcie do domu” Breakup, budka telefoniczna Płacz na dachu vana Dziwny bar, sen czy jawa? Złodzieje instrumentów, pościg „Nie dojedziemy” Impromptu koncert na parkingu Pisanie nowej piosenki 11.00 rozMOVIEone: #18 – Mescalomania vol. 2 Mescalomania wybucha jak supenowa!!! We wtorkowy poranek rozMOVIEone powracają do dyskusji o karierze i osobowości Paula Mescala. Nasz dobry nieznajomy pokonał „Wroga” i zatańczył z „Carmen”, a Bogusia i Marta bacznie to obserwowały. Nic im nie umknęło! Wszystko analizowały, aby móc przez najbliższe dwie godziny poopowiadać o tym, jak rozwija się kariera tego utalentowanego irlandzkiego aktora. Czy nadal pozostał skromnym chłopakiem z sąsiedztwa? Wybiera ciekawe role? Dlaczego przeklinał na gali wręczania nagród Bafta? Poszukamy także odpowiedzi na pytanie, co jest bliższe fantastyce – biologiczne zamienniki ludzi, czy fakt, że ktoś mógłby NIE WPUŚCIĆ Paula do swojego mieszkania? UWAGA!!! Audycja miała mieć premierę 5 marca, stąd też na początku blok oscarowy. Nagrody już rozdano, a my podsumujemy je w kolejnym odcinku.
LIVE

Strona używa plików cookies.