PIOSENKARKA: ODC. SPECJALNY #2

04/09/2020
SIKSA

PIOSENKARKA zaprasza Was na drugi już odcinek specjalny! Takie specjalne odcinki powstały aż trzy! Zorientowała się bowiem, że każdy może być piosenkarką i chciała się tą wieścią podzielić. A zdarzyło się to pewnego razu w Gnieźnie w magicznym miejscu, w którym wszystko staje się możliwe – Latarni na Wenei. Wysłuchacie zatem tekstów trzech dziewczyn, które uczestniczyły w warsztatach z nieskrępowanego pisania współorganizowanych przez Bibliotekę Publiczną Miasta Gniezna. Autorki tekstów, selekcja muzyczna: Czerwona Kulka, Monika Sza, Paulina Andrzejak <3

traklista
  • 1. Tigran Hamasyan - New Baroque 2
  • 2. Steve Reich – Music For 18 Musicians
  • 3. Tigran Hamasyan - Lilac
  • 4. Alec Empire - Le Marraige
  • 5. Hanz Werner Henze - Präludien zu Tristan for piano - II Allegretto
podobne odcinki

13/04/2023

Do usłyszenia w Radiu Kapitał: #79 | GEORGES PEREC – HÖRSPIELE – KONZERTSTRÜCK

17/12/2021

Pasmo gościnne: Kropki i przecinki

24/11/2020

nigdy mnie tu nie było: #4

© 2025 Radio Kapitał

P odtwarzanie / pauza

S zobacz odcinek

Z zamknij player

W dzisiejszej Selekcie: Kontekst #13 / Henry Flynt w/ Janina Skrzypek Henry Flynt is a philosopher, musician, anti-art activist and exhibited artist, whom unsympathetic reviewers often link to Fluxus. his music didn’t see commercial release until the twenty-first century, because of his music purposes, which were hopelessly out of step with what the market was rewarding. He also rejected the claim of cultural superiority which musicology made for European classical music; defining his purpose: ‘I intensify and elevate the American ethnic musics to produce a sophisticated music whose nearest correlative would be Hindustani music. [..] From the start, I wanted to open up blues and country music for forward-sweeping melodic improvisation. I often eliminate chord progressions in my music, because I experience changes of root like stoplights on a highway. Instead, I employ tonic pedal-point harmony. Then, I treat the melodic modalities of blues and country music literally as ragas, with extensive use of glissando and melodic ornamentation.’
LIVE
12:00 — 13:00Kapitał Selekta

Strona używa plików cookies.